sheabouteverything

† főleg, ami fekete †

Jelentés a Lush háza tájáról: Valentin napi újdonságok és egy kis beszélgetés az online stratégiáról

Azt mondják, ha Lush boltot keresel, az embernek csak az orra után kell mennie. Ezt akár szó szerint is érthetjük, hiszen a boltok körül már messzire felkaphatjuk fejünket, akarom mondani orrunkat az édesen fűszeres illatokra. A bravúros marketinggel felépített kozmetikai márka, a trendi dizájn, a korszerű alapanyagok, az állatkísérlet-mentes tesztelés, a környezettudatosságra, adakozásra koncentráló fiatalos kommunikáció: mind-mind egy jól működő és finoman csengő név fontos összetevői a szépségiparban.

A Lush magyarországi képviseletében Joó Katalinnal beszélgettünk a márka online jelentlétéről.

Egy igazi közösségi márka

A márka számára a saját weboldal folyamatos frissítése mellett nagyon fontos a közösségi oldalakon és egyéb online felületeken történő jelenlét, hiszen a Lushnak nemzetközi szinten nagyon aktív közönsége van. Ezt jól példázza, hogy Mark Constantine, a cég alapítója napi szinten válszol a forumon ill a Facebook oldalán a vásárlók és  az érdeklődők kérdésére felvetésére. Kata szerint simán megtörténhet az hogy valaki "visszaköveteli" régi nagy kedvenc termékét vagy illatát. A Lushra jellemző közvetlenség, nyitottság ezeken a felületeken is megjelenik, abszolút visszaköszön a cégre jellemző dinamizmus és vidámság

“A #ATartalomAFontos beszélgetés is az egyik párpeszédre alkalmas csatornánk.”

A magyar rajongói táborok a különböző közösségi oldalakon az angol rajongói táborhoz képest szerényebb, a kommunikáció három felületen, a Facebookon, az Instagramon és a Twitteren folyik.

lush1.JPG

Közvetlen és barátságos hangnem: a stílus mindenek felett

Minden márka törekszik arra, hogy saját hangneme legyen – egyeseknek ez sikerül is (lsd. Ikea, Vodafone), másoknak kevésbé. A Lush esetében kifejezetten üdítő a Valentin napi újdonságokat bemutató anyagban olyan kifejezéseket olvasni, mint “szerelemmel teli ajándékcsomag” vagy  “tarka kavalkád és ezüstös áramlatok a fürdőben”.

Joó Kata elmondása szerint a kommunikáció alappillére egyrészt a vevőorientált, közvetlen és barátságos hangnem, valamint a társadalmi, környezetvédelmi témákra való összpontosítás.

“Kommunikációnk akár az üzletben találkozik velünk valaki, akár a virtuális helyeken, mindenhol hasonlóan barátságos és közvetlen. Igyekszünk nagyon hamar megválaszolni minden beérkezett kérdést, bármiről legyen szó, vásárlási, gyakorlati kérdés vagy egy-egy összetevővel kapcsolatos megjegyzés. Az üzleteknek külön is van Facebook oldaluk, ahol hírt adhatnak az éppen aktuális partykról vagy az újdonságokról.

A Lush világszerte sok fontos környzetevédő, állatvédő és emberi jogi kérdésben kiáll az ügyek mellett, kampányol, támogat civil szervezeteket, és ezeket a tevékenységeket is bemutatja az online felületeken.

Természetesen folyamatosan kommunikáljuk az aktuális kampányokat, promóciókat és egyéb témákat is, nemrég például a Lush Digital Team készített egy nagyon izgalmas rövidfilmet, melyet a weboldalon kívül a Facebookon is
meg lehet nézni”.

Közösségi felületek

Szakmai szempontból mindenképpen nagyobb erőbefektetést igénylő (ha nem is nevezzük kockázatosnak) gyakorlat az, hogy az üzleteknek külön Facebook oldaluk van (a központi Facebook oldal mellett), de Kata szerint ezzel is azt szeretnék elérni, hogy az egyes üzletek csapatainak színessége, egyénisége a közösségi media felületeken is megmutatkozzon. Természetesen törekszenek egységesíteni a megjelenést és az információk, képanyagok kommunikálásának módját, folyamatosan dolgoznak a témán. Munkatársaikat pedig kifejezetten ösztönzik a social media használatára – bár nem nagyon kell őket bíztatni: szeretik használni a különböző közösségi felületeket, és szeretik megosztani a híreket, újdonságokat.

Bár bevallottan nagyon kevés idő jut sajnos a központi oldal kezelésére, mindenképpen elsődleges szempont a jövőben, hogy még színesebb képekkel, még informatívabb anyaggal lássák el az oldal rajongóit. Az értékesítési szempontok valóban kissé háttérbe szorultak, igyekeznek inkább a közösségépítésre és az egyéb értékek átadására koncentrálni kommunikációjukban.

Bár van olyan üzlet által üzemeltetett Facebook oldal, ahogy igen rég nem volt már új poszt, a Lush Allee Facebook oldalát viszont mindenképpen kiemelném, mint jó példa: személyes üzenetekkel, bensőséges hangulatú üzletfotókkal operálnak, kedves stílusban szólítják meg a vásárlókat. 

lush5.jpg

Bloggerek

A cég nagy hangsúlyt fektet a bloggerkapcsolatokra is. A sajtókapcsolatokhoz hasonlóan kiemelten kezelik a bloggerkapcsolataikat, folyamatosan küldenek sajtóanyagokat, termékeket tesztelésre, vagy bármilyen digitalis anyagot, melyre szükség lehet. Kata külön kiemelte, hogy sikereiket többek között a bloggerek lelkes beszámolóinak is köszönhetik, ezért nagyon örülnek az ilyen jellegű megkereséseknek is.

Valentin napi újdonságok

Természetesen a februári Valentin napra is készültek a Lush háza táján: minden adott ahhoz, hogy a lehető legelbüvölőbb és legillatosabb legyél eme jeles napon is.

Szívvidító, gyümölcsös illatú szappan, a  kád vizét vörösre vagy akár ezüstösen csillogóra  festő, szenvedélyes kalandokat garantáló habfürdők, ajakradír, fürdőbomba, szájfény és tusfürdő

 lush.jpg

 valentin.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://sheabouteverything.blog.hu/api/trackback/id/tr797073049

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


Címkék

#KEDVEZMÉNYES VÁSÁRLÁS KUPONKÓDDAL (4) #skulladay (13) 4711 (1) abramovitch (1) AcquadiParma (1) aden (1) adora (1) Aëla Labbét (1) ajándékcsomag (2) akoma (1) albertooliveira (1) alexander mcqueen (2) aliceauaa (1) alison scarpulla (1) alkmie (1) állatvédelem (4) altnőder emese (1) anandam (1) andaluzina (2) andykehoe (1) angel muse (1) angerer (1) annabel de vetten (1) annie leibovitz (2) anny (2) answear (9) anton corbijn (1) apavita (1) apivita (6) arcápolás (10) architect (1) ariel (2) armani (1) army (3) aromax (14) arpad slancik (1) arthur tress (1) Astor (1) astor (8) ásványbörze (2) avon (87) avoncollections (1) az év természetfotósa (2) babakészítés (4) balea (3) banksy (1) bariesun (1) barnys (2) bart hess (1) battila (1) bbkrem.hu (1) beautyofjoseon (1) benergo (1) ben hopper (1) Berlin (1) betty baker (1) between (1) biano (1) bibian blue (2) biobaza (3) bioderma (15) biooil (1) biopont (7) birimagdi (1) bíró roland (1) blackmilk (1) black nail cabaret (7) bnc (1) body shop (1) bombcosmetics (4) bonprix (1) bőrápolás (203) bottegaverde (2) bourjois (6) bükfürdő (1) by blondie (5) by emke (6) by esc (2) by haren kayez (1) by nina (19) by oriza (918) carine peynaud (1) carven (1) catrice (5) ccc (2) cerave (1) cetaphil (1) ceva (1) chanel (3) chefgomba (16) chen man (1) christophe kutner (1) cipoplaza (1) clarins (9) claudia schiffer (1) CND (3) cnd (2) codie young (1) concept art (2) coolvision (1) corvina (1) cos (1) cosibella (9) cosplay (9) cosrx (1) créemorganics (1) csepel (1) csomagolás (1) curaprox (1) danubiushotels (1) dan hillier (1) darkravenasylum (2) deichmann (1) dekor (2) del toro (1) demobaza (1) dermacol (1) dermalogica (1) dermedic (4) dewayne flowers (1) diamondfogfehérítés (1) dior (3) disturbia (7) divat (183) diy (27) dm (4) dofka zsuzsanna (1) dolce&gabbana (2) dollskill (1) doridea (3) douglas (10) drk (2) drkxcsepel (1) dropofnature (1) dr organic (8) dulux (2) egészség (6) ekcéma (1) ékszer (14) életmód (3) ellen rogers (1) emilythestrange (1) emporium (1) engelsrufer (1) English content (5) erborian (1) erevos aether (1) erica berkowitz (2) eric lacombe (1) essence (6) esteelauder (1) estelle thild (1) eszem (1) eszemiszom (65) evelinecosmetics (1) fa (1) fabio magalhaes (1) facosmetics (1) fandrpartner (1) fantich young (1) fashion (147) fashionwatch (4) fekete (50) feketezaj (2) felco (1) fenntarthatóság (1) fétis (2) FF (7) film (5) florasense (1) fogápolás (4) foreo (22) fosoo (1) fotográfia (96) frudia (1) Fuco Ueda (1) fumax (2) fürdőbomba (1) galliano (1) game of the thrones (2) garbage art (1) gardenexpo (1) gareth pugh (1) garnier (1) gaultier (1) gelareh (2) gervida (1) ginorossi (1) givenchy (1) Gregory Raymond Halili (1) guerlain (4) guy denning (1) gyerekrajz (1) gymbeam (2) gypsywarrior (1) h2x (1) haj (3) hajápolás (15) hakuchi (1) halloween (18) Hanne van der Woude (1) hashtag london (5) headandshoulders (2) hector rene (1) heidi klum (1) helia-d (2) hellosmoothie (1) hello kitty (1) heti etsy (8) himalaya (1) hímzés (5) Hirotoshi Ito (1) hm (13) hmbeauty (1) holikaholika (1) hush hush (4) iillat (1) ike (1) ikea (1) ilcsi (1) illóolaj (11) ilse moore (1) imageskincare (13) institutoespanol (1) interjú (15) isad (1) isadora (26) Ishibashi Yui (1) jacsó balázs (1) japán szekció (28) jar (1) jason freeny (1) játék (16) jimjams (1) jimmy nelson (1) joe black (1) john kenn mortensen (1) joshua hoffine (1) Juha Arvid Helminen (1) julien martinez (1) kalis (1) kalligráfia (2) kamedis (2) karácsony (5) karbonoir (1) karcos (1) Katarzyna Konieczka (1) kate moss (1) katonadolog (8) KatVonD (4) katy perry (1) kazuhiro hori (1) kenzo (1) képzőművészet (102) kert (23) kevecosmetics (1) kézápolás (3) khamitova (1) kiállítás (31) kidexpo (1) killstar (5) klecksography (2) klekszográfia (1) kneipp (1) kollagén (1) koncept (1) kónyamelinda (1) könyvajánló (29) koreaiszépségápolás (3) körömfestés (12) koromgyerek (1) kreinbacher (1) kristenhair (2) kristmort (1) kris kuksi (1) lábápolás (1) lady gaga (5) LAGirl (1) lakasparfum (1) lakberendezés (17) lancaster (3) langhaarmadchen (1) last rites gallery (3) la beau macabre (1) lebanon hanover (1) lego (2) lenor (3) lepetitmarseillais (1) le beau macabre (4) liam sparkes (1) lierac (1) lillafufavi (1) lionel messi (1) lip service (1) loreal (2) lostandfound (5) louise thomas (1) lovecraft (1) lucja lange (2) luke chueh (1) lush (62) MAC (34) macabre gadgets (1) madárhatározó (1) madeline pool (1) magyarmadártaniegyesület (1) magyar méz manufaktúra (2) mahlimae (1) make (1) make up (79) malgorzata dudek (1) mango (1) manicpanic (2) manna (5) Marcin Tyszka (2) marionnaud (8) márkusdóra (1) mars (1) maszk (1) maurizio di iorio (1) mavex (1) maxfactor (7) maybelline (1) mccormack (1) medicine (2) messelia (1) méz (3) michaelkors (1) michael hutter (1) mikrobiom (1) mimö (1) miss sporty (2) mixa (1) mondocon (7) monstror (1) moschino (1) mr finch (1) mugler (1) myrna moonstruck (1) nagash (3) nailympia (1) napozás (13) narcisorodriguez (1) natúrkozmetikum (7) naturol (1) neogence (1) nespresso (15) nestlé (1) neutrogena (2) new yorker (3) nick cave (2) nina röder (1) nine inch nails (1) nivea (1) noahscalin (2) notino (7) novák tünde (5) nubu (1) nuit (3) nuxe (4) nyereményjáték (4) Oleg Oprisco (1) olvass! (31) opi (1) organicforce (1) oriflame (1) ORMEDIC (1) palmers (1) palmolive (1) pandanutrition (1) parfüm (34) parkkiadó (1) paul booth (1) paweltotoroadamiec (1) pedigree (4) Pentti Sammallahti (1) petmedbydrkelen (1) philip riches (1) phyto (1) pibu (1) pigmentfoltok (1) pipere gönc (660) police (2) polifarbe (2) primacbd (1) procter&gamble (10) program (1) prom (2) promóció (312) pszichológia (4) queenofdarkness (2) recept (23) redchocholate (1) revalid (1) revitalash (1) revolution (1) revox (3) revox plex (1) revuele (1) rimmel (7) rimmel neffati (1) rodarte (1) rod luff (1) rossetti (3) rossmann (3) rowenta (1) royalclinics (10) s.oliver (1) sajtóközlemény (1) sally hansen (8) sándor nagy tünde (1) sandro miller (1) sanne de wilde (1) sante (1) santiago caruso (1) sarah wright (1) schüssler (1) secretkey (1) semmi különös (83) seth casteel (2) shea (1) shigeru joshida (1) shiseido (6) simon zsófi (1) sisley (1) sistersoftheblackmoon (1) skagen (1) skechers (1) skintra (3) skulladay (5) smink (14) sonya flu (1) sothys (2) sovrin (1) stacey baker (1) stargazer (1) star wars (6) steven klein (1) stop ttip (1) street art (4) street commando (1) szappanvarazs (1) szemkörnyékápolás (3) szépségápolás (14) szobrászat (1) szuharevszki (1) szürrealizmus (1) takácsmáté (1) tangleteezer (1) természet (2) természetfotó (2) terredhermes (1) teszt (27) tetoválás (15) thesolution (1) the filigree (1) thisisredy (1) thomasdevaux (1) thombrowne (2) tom ford (1) torvenius (1) trendhim (1) trndprojekt (1) uriage (8) utazás (2) vagheggi (2) valentino (1) Valeria Chorozidi (2) varga herbal (1) veet (1) vegán (1) verawang (1) veres máté (1) versace (1) vinylux (1) virágbéke (3) vizuál&kult (10) vizuál kult (281) walter schels (1) wang (1) waso (1) wave gothic treffen (1) webshop (10) weleda (4) witkin (1) womensecret (1) worldpressphoto (3) yamato (2) yamuna (12) yaya (1) yogitea (1) yonipanties (1) yvesrocher (7) zadig (1) zadig&voltaire (1) zara (1) zawadzki (1) zene (20) zenzero (2) ziaja (5) ZO® SKIN HEALTH (1)

Külső feed

Houston we have a problem

süti beállítások módosítása