Azt mondják, ha Lush boltot keresel, az embernek csak az orra után kell mennie. Ezt akár szó szerint is érthetjük, hiszen a boltok körül már messzire felkaphatjuk fejünket, akarom mondani orrunkat az édesen fűszeres illatokra. A bravúros marketinggel felépített kozmetikai márka, a trendi dizájn, a korszerű alapanyagok, az állatkísérlet-mentes tesztelés, a környezettudatosságra, adakozásra koncentráló fiatalos kommunikáció: mind-mind egy jól működő és finoman csengő név fontos összetevői a szépségiparban.
A Lush magyarországi képviseletében Joó Katalinnal beszélgettünk a márka online jelentlétéről.
Egy igazi közösségi márka
A márka számára a saját weboldal folyamatos frissítése mellett nagyon fontos a közösségi oldalakon és egyéb online felületeken történő jelenlét, hiszen a Lushnak nemzetközi szinten nagyon aktív közönsége van. Ezt jól példázza, hogy Mark Constantine, a cég alapítója napi szinten válszol a forumon ill a Facebook oldalán a vásárlók és az érdeklődők kérdésére felvetésére. Kata szerint simán megtörténhet az hogy valaki "visszaköveteli" régi nagy kedvenc termékét vagy illatát. A Lushra jellemző közvetlenség, nyitottság ezeken a felületeken is megjelenik, abszolút visszaköszön a cégre jellemző dinamizmus és vidámság
“A #ATartalomAFontos beszélgetés is az egyik párpeszédre alkalmas csatornánk.”
A magyar rajongói táborok a különböző közösségi oldalakon az angol rajongói táborhoz képest szerényebb, a kommunikáció három felületen, a Facebookon, az Instagramon és a Twitteren folyik.
Közvetlen és barátságos hangnem: a stílus mindenek felett
Minden márka törekszik arra, hogy saját hangneme legyen – egyeseknek ez sikerül is (lsd. Ikea, Vodafone), másoknak kevésbé. A Lush esetében kifejezetten üdítő a Valentin napi újdonságokat bemutató anyagban olyan kifejezéseket olvasni, mint “szerelemmel teli ajándékcsomag” vagy “tarka kavalkád és ezüstös áramlatok a fürdőben”.
Joó Kata elmondása szerint a kommunikáció alappillére egyrészt a vevőorientált, közvetlen és barátságos hangnem, valamint a társadalmi, környezetvédelmi témákra való összpontosítás.
“Kommunikációnk akár az üzletben találkozik velünk valaki, akár a virtuális helyeken, mindenhol hasonlóan barátságos és közvetlen. Igyekszünk nagyon hamar megválaszolni minden beérkezett kérdést, bármiről legyen szó, vásárlási, gyakorlati kérdés vagy egy-egy összetevővel kapcsolatos megjegyzés. Az üzleteknek külön is van Facebook oldaluk, ahol hírt adhatnak az éppen aktuális partykról vagy az újdonságokról.
A Lush világszerte sok fontos környzetevédő, állatvédő és emberi jogi kérdésben kiáll az ügyek mellett, kampányol, támogat civil szervezeteket, és ezeket a tevékenységeket is bemutatja az online felületeken.
Természetesen folyamatosan kommunikáljuk az aktuális kampányokat, promóciókat és egyéb témákat is, nemrég például a Lush Digital Team készített egy nagyon izgalmas rövidfilmet, melyet a weboldalon kívül a Facebookon is meg lehet nézni”.
Közösségi felületek
Szakmai szempontból mindenképpen nagyobb erőbefektetést igénylő (ha nem is nevezzük kockázatosnak) gyakorlat az, hogy az üzleteknek külön Facebook oldaluk van (a központi Facebook oldal mellett), de Kata szerint ezzel is azt szeretnék elérni, hogy az egyes üzletek csapatainak színessége, egyénisége a közösségi media felületeken is megmutatkozzon. Természetesen törekszenek egységesíteni a megjelenést és az információk, képanyagok kommunikálásának módját, folyamatosan dolgoznak a témán. Munkatársaikat pedig kifejezetten ösztönzik a social media használatára – bár nem nagyon kell őket bíztatni: szeretik használni a különböző közösségi felületeket, és szeretik megosztani a híreket, újdonságokat.
Bár bevallottan nagyon kevés idő jut sajnos a központi oldal kezelésére, mindenképpen elsődleges szempont a jövőben, hogy még színesebb képekkel, még informatívabb anyaggal lássák el az oldal rajongóit. Az értékesítési szempontok valóban kissé háttérbe szorultak, igyekeznek inkább a közösségépítésre és az egyéb értékek átadására koncentrálni kommunikációjukban.
Bár van olyan üzlet által üzemeltetett Facebook oldal, ahogy igen rég nem volt már új poszt, a Lush Allee Facebook oldalát viszont mindenképpen kiemelném, mint jó példa: személyes üzenetekkel, bensőséges hangulatú üzletfotókkal operálnak, kedves stílusban szólítják meg a vásárlókat.
Bloggerek
A cég nagy hangsúlyt fektet a bloggerkapcsolatokra is. A sajtókapcsolatokhoz hasonlóan kiemelten kezelik a bloggerkapcsolataikat, folyamatosan küldenek sajtóanyagokat, termékeket tesztelésre, vagy bármilyen digitalis anyagot, melyre szükség lehet. Kata külön kiemelte, hogy sikereiket többek között a bloggerek lelkes beszámolóinak is köszönhetik, ezért nagyon örülnek az ilyen jellegű megkereséseknek is.
Valentin napi újdonságok
Természetesen a februári Valentin napra is készültek a Lush háza táján: minden adott ahhoz, hogy a lehető legelbüvölőbb és legillatosabb legyél eme jeles napon is.
Szívvidító, gyümölcsös illatú szappan, a kád vizét vörösre vagy akár ezüstösen csillogóra festő, szenvedélyes kalandokat garantáló habfürdők, ajakradír, fürdőbomba, szájfény és tusfürdő
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.