sheabouteverything

† főleg, ami fekete †

Origami ihlette ékszerek Birimagditól

Kevesen tudják, de a Japánban hosszú-hosszú múltra visszatekintő origami művészete tulajdonképpen a szükség szülötte: a másutt ismert és használati tárgyak, textilek készítésére alkalmas növények ugyanis ott nem termeszthetőek, ezért aztán rengeteg dolgot papírból készítettek. 

A papír- ill. textilhajtogatás szertartásos, meditatív jellege ragadta magával az ékszerkészítőt, Biri Magdolnát is, aki birimagdi néven kínálja csodálatos portékáit. Magdit most a műhelytitkokról faggattuk, és arról, hogyan találkozott az origamival...

16f4220e-522a-40f2-9051-0c2489c3a646.jpg


Japánban nemzedékről nemzedékekre száll az origami művészete: te hogyan találkoztál először vele, és mi az, ami megfogott benne?

Origami ékszereket idén tavasz óta készítek. Igazából az ötlet égből villámcsapásként érkezett, amikoris Kristóf fiammal origamiztunk.

Mi lenne ha textilből készíteném el ékszerként ezeket a darabokat?

Azonnal tudtam, hogy milyen textilből tudna működni a dolog,  és ki is próbáltam! Jól sikerült,  úgyhogy folytattam a kísérletezést. Elkezdtem kutatni a papírhajtogatás művészetét, a technikát. A kiválasztott elemeket először mindig papírból hajtogatom ki. Rengeteg lehetőség rejlik benne, többezer éves múltja ellenére hihetetlenül modernnek tartom az origamit.

Az origami ékszerekkel először májusban egy jótékonysági aukción vettem részt a Design Aid szervezésében ahol a bevételből a nehéz sorsú gyermekeket támogatták. Óriási élmény volt számomra, hogy a sok neves magyar művész  és designer által felajánlott alkotások közt az én ékszerem is jelen vannak, sőt, gazdára is találtak, így én is segíthettem kicsit. A rendezvény egyik szervezője Eszteragnes Szabó szerint innovatív módon kezelem ezt a technikát és érdemes folytatnom, fejlesztenem. Egyszóval az origami textilékszereim egyértelműen sikert arattak.


Milyen anyagokat használsz az ékszerek készítése során? Hogyan nyeri el egy-egy darab a végleges formáját?

A textil origami ékszerekhez a legideálisabb anyagok a selyem illetve az organza jellegű anyagok. Minden darab gondos és rendkívül aprólékos munkával készül. A keményítést követően hajtásonkénti vasalással nyerik el végső formájukat, egy-egy ékszer több nap alatt készül el. Ez a szinte már-már meditatív munka hihetetlenül kikapcsol. A textilt  szeretem társítani más anyagokkal, pl. bőrrel, betonnal, fával, fémmel is - ezáltal még izgalmasabbá téve ékszereimet.

Babaruhákkal kezdtem...

Testvéred, Tünde fotózással foglalkozik - családi örökség a művészvéna?

A kreativitás, az alkotás kisgyermekkorom óta jelen van az életemben édesanyám révén, aki varrónő és modellező. Nap mint nap végigkísértük húgommal, a különböző ruhacsodák megvalósulását a megrendeléstől a kész darabig. Nagy élmény volt látni a megrendelőn az örömöt, hogy pont azt kapta, amit elképzelt. Édesapám pedig egy kreatív ezermester, állítom, nincs olyan, amit Ő ne tudna megjavítani.

Babaruhákkal kezdtem: egész gyermekkoromban rajzoltam,terveztem, majd el is készítettem őket. Nekem ez volt a babázás. Mindig arról álmodtam,hogy egyszer híres festőművész leszek,í gy nem meglepő,hogy a Nagyváradi képzőművészeti liceumba jelentkeztem. Sajnos akkor még nem volt ruhatervező szak, gy maradt a festészet és grafika. Imádtam azt a közeget , és szerettem volna a gimi elvégzése után valamilyen divatirányú szakot keresni, akár egyetemen.

A fejlődés, a tanulás egyértelműen érzékelhető ékszereimen, mindig tanulok valamit újat, mindig inspirál valami. Minden visszajelzés számít nekem, és ugyanilyen fontosnak tartom a szakmai alázatot, amit egyértelműen szüleimtől örököltem a kreativitással együtt. Sokat köszönhetek a férjemnek a támogatásáért, ő szokott nekem segíteni az online felületek kezelésében. A húgom, Novák Tünde készíti a minőségi termékfotókat,  a gyerekeimnek pedig elsősorban a végtelen türelmükért tartozom hálával.

Mikor és miért kezdtél el ékszerkészítéssel foglalkozni?


Mivel Tümdének volt egy versbemutatója Budapesten a Várban, így volt alkalmunk megismerkedni néhány érdekes, kreatív emberrel. Más lehetőség nem lévén, elhatároztuk, hogy Budapesten fogunk szerencsét próbálni. Budapest nekünk akkor a világot jelentette. Testvéremnek sikerült is munkát találnia, én pedig jelentkeztem egy divat-stílustervező asszisztensi szakra a Jelkybe, ahol a művészeti tárgyak mellett végre divattervezést is tanulhattam.

Egy szép napon aztán fogtam az összes meglévő divattervemet, és felkerestem Király Tamás ruhatervezőt az otthonában. Nagy meglepetésemre fogadott is, és megnézte a terveimet. Az alapján, amit látott, azt mondta, hogy ebből még lehet is akár valami, csak ne adjam fel. Mondanom sem kell, ez mekkora hatalmas pozitív töltetet adott..! Közben elvégeztem a stílustervező képzést, de sajnos gyakorlat híján nem tudtam elhelyezkedni. Találtam munkát egy ruházati boltban, ahol a kreativitásom egy részét kiélhettem - a kirakatrendezés során -, és nem utolsó sorban emberekkel foglalkozhattam, amit nagyon élveztem. Mindeközben alkalmam adódott két "dark-os" boltba, dark stílusú ruhákat tervezni és készíteni. 

birimagdi_sheabouteverything.jpg

2007 egy újabb fejezet kezdetét jelentette az életemben, megszületett első gyermekünk Kristóf. Értelemszerűen, minden időmet és energiámat Ő, és a vele való foglalatosság töltötte ki. Csak szép lassan kezdtem újra visszatalálni kreatív énemhez, ami nem kis energiámba került. Lassan elkezdtem rendeléseket teljesíteni, táskákat és egyéb kiegészítőket terveztem és varrtam. 2012-ben megszületett második gyermekünk Andor, de itt már nem álltam le, folytattam a rendelések teljesítését.

Ékszerkészítéssel lassan két éve foglalkozom, ez igazából véletlenszerűen jött az életembe. Az interneten való böngészés során megláttam egy ékszert textilből, és ez adott ihletet. Az első ékszert, amit készítettem feltettem egy közösségi oldalra, és nagyon sok pozitív visszajelzést kaptam, és rögtön néhány megrendelést is. Ezt a darabot is, mint ahogyan az elkövetkezőket is, újrahasznosított anyagokból készítettem. Kísérleteztem többféle anyaggal (fonal, pólóanyag, zippzár, bicikli gumibelső, kábel, lenn zsinór, vízvezeték cső stb.) és különböző technikákkal is. Folyamatosan fejlődöm, állandóan keresem az újdonságokat. Ihletet bármiből tudok meríteni, akár a természetből, akár egy másik ékszerből, sőt gyakran előfordul, hogy egy adott ékszer készítése közben születnek újabb tervek. Szeretem a rusztikusabb darabokat, de a letisztult minimál formavilág is közel áll hozzám. 

A  színeket is szeretem, de valahogy a fekete az nekem mindíi favorit. Az tud elegáns, vagány és abszolút karakteres lenni.

Hol találkozhatunk ékszereiddel és táskáiddal? 

Rengeteg design-vásáron veszek részt,melyeket nagyon szeretek az interaktivitásuk miatt,  és a pozitív visszajelzések mindig további munkára késztetnek.

Ennek ellenére nem törekszem arra,hogy mindenkinek tetszenek az ékszereim, hiszen minden darab külön egyéniséggel bír,  ahogyan leendő tulajdonosaik is.  Nagyon jó érzés mikor visszatérő megrendelőim vannak és az is, amikor ajándékba vásárolnak. Általában olyan ékszreket tervezek amilyet én is szívesen viselnék vagy amit el tudok képzelni másokon pl. egy dekoratív hölgyön valamilyen exkluzív alkalomra.

Ékszereim jelen vannak a Palomában, ami igazából egy kulturális közösségi tér, bolt és galéria.A Facebookon is megtalálhattok Birimagdi Textile Jewellery néven, ill. a Meskán és a Portékán (). is megtalálnak az érdeklődők. Szívesen fogadok egyedi megrendeléseket, kihívásként tekintek rájuk.


Mik a további terveid?

Természetesen nem kizárólag origami ékszereket készítek a jövőben, sőt mivel nem áll tőlem távol a romantika, Karácsonyra mindenképp készítek néhány virágos darabot (textil virágokból természetesen),nagy karakteres,impozáns,bohém darabok lesznek kövekkel díszítve.

Bár a gyerekek mellett mindig jön valami ,,váratlan" esemény, azért igyekszem terveim nagy részét megvalósítani.Sokszor az a bajom,hogy az ötleteimet nincs mikor megvalósítsam, ettől nagyon tudok szenvedni - néha még aludni sem tudok egy-egy új ötlettől.

Igyekszem darabjaimat egyre nívósabbá,exkluzívabbá tenni, ezért folyamatosan kutatok új, még minőségibb alapanyagok után (ez nem is olyan egyszerű), és igyekszem méginkább öszpontosítani a precizitásra.

Karácsony előtt dec 12.-én kint leszek a Király utcában a  DIP-en a Gödörben, ahol érdemes lesz majd megkeresni a standomat, mert csupa újdonsággal leszek kint és meglepetéssel is szeretnék kedveskedni a nálam vásárlóknak! Az őszi-téli kollekcióm darabjai szerintem nagyon jól sikerültek,igazán karakteres darabok.

Bár egyáltalán nem törekszem a ,,tömegtermelésre", ezért aztán folyamatban van az értékesítési helyek bővítése, sőt, nemsokára férfiaknak szánt darabokkal is bővítem a kínálatot!

 

 12241679_906561262765982_5539281428194064732_n.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://sheabouteverything.blog.hu/api/trackback/id/tr818033816

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


Címkék

#KEDVEZMÉNYES VÁSÁRLÁS KUPONKÓDDAL (4) #skulladay (13) 4711 (1) abramovitch (1) AcquadiParma (1) aden (1) adora (1) Aëla Labbét (1) ajándékcsomag (2) akoma (1) albertooliveira (1) alexander mcqueen (2) aliceauaa (1) alison scarpulla (1) alkmie (1) állatvédelem (4) altnőder emese (1) anandam (1) andaluzina (2) andykehoe (1) angel muse (1) angerer (1) annabel de vetten (1) annie leibovitz (2) anny (2) answear (9) anton corbijn (1) apavita (1) apivita (6) arcápolás (10) architect (1) ariel (2) armani (1) army (3) aromax (14) arpad slancik (1) arthur tress (1) Astor (1) astor (8) ásványbörze (2) avon (87) avoncollections (1) az év természetfotósa (2) babakészítés (4) balea (3) banksy (1) bariesun (1) barnys (2) bart hess (1) battila (1) bbkrem.hu (1) beautyofjoseon (1) benergo (1) ben hopper (1) Berlin (1) betty baker (1) between (1) biano (1) bibian blue (2) biobaza (3) bioderma (15) biooil (1) biopont (7) birimagdi (1) bíró roland (1) blackmilk (1) black nail cabaret (7) bnc (1) body shop (1) bombcosmetics (4) bonprix (1) bőrápolás (203) bottegaverde (2) bourjois (6) bükfürdő (1) by blondie (5) by emke (6) by esc (2) by haren kayez (1) by nina (19) by oriza (918) carine peynaud (1) carven (1) catrice (5) ccc (2) cerave (1) cetaphil (1) ceva (1) chanel (3) chefgomba (16) chen man (1) christophe kutner (1) cipoplaza (1) clarins (9) claudia schiffer (1) CND (3) cnd (2) codie young (1) concept art (2) coolvision (1) corvina (1) cos (1) cosibella (9) cosplay (9) cosrx (1) créemorganics (1) csepel (1) csomagolás (1) curaprox (1) danubiushotels (1) dan hillier (1) darkravenasylum (2) deichmann (1) dekor (2) del toro (1) demobaza (1) dermacol (1) dermalogica (1) dermedic (4) dewayne flowers (1) diamondfogfehérítés (1) dior (3) disturbia (7) divat (183) diy (27) dm (4) dofka zsuzsanna (1) dolce&gabbana (2) dollskill (1) doridea (3) douglas (10) drk (2) drkxcsepel (1) dropofnature (1) dr organic (8) dulux (2) egészség (6) ekcéma (1) ékszer (14) életmód (3) ellen rogers (1) emilythestrange (1) emporium (1) engelsrufer (1) English content (5) erborian (1) erevos aether (1) erica berkowitz (2) eric lacombe (1) essence (6) esteelauder (1) estelle thild (1) eszem (1) eszemiszom (65) evelinecosmetics (1) fa (1) fabio magalhaes (1) facosmetics (1) fandrpartner (1) fantich young (1) fashion (147) fashionwatch (4) fekete (50) feketezaj (2) felco (1) fenntarthatóság (1) fétis (2) FF (7) film (5) florasense (1) fogápolás (4) foreo (22) fosoo (1) fotográfia (96) frudia (1) Fuco Ueda (1) fumax (2) fürdőbomba (1) galliano (1) game of the thrones (2) garbage art (1) gardenexpo (1) gareth pugh (1) garnier (1) gaultier (1) gelareh (2) gervida (1) ginorossi (1) givenchy (1) Gregory Raymond Halili (1) guerlain (4) guy denning (1) gyerekrajz (1) gymbeam (2) gypsywarrior (1) h2x (1) haj (3) hajápolás (15) hakuchi (1) halloween (18) Hanne van der Woude (1) hashtag london (5) headandshoulders (2) hector rene (1) heidi klum (1) helia-d (2) hellosmoothie (1) hello kitty (1) heti etsy (8) himalaya (1) hímzés (5) Hirotoshi Ito (1) hm (13) hmbeauty (1) holikaholika (1) hush hush (4) iillat (1) ike (1) ikea (1) ilcsi (1) illóolaj (11) ilse moore (1) imageskincare (13) institutoespanol (1) interjú (15) isad (1) isadora (26) Ishibashi Yui (1) jacsó balázs (1) japán szekció (28) jar (1) jason freeny (1) játék (16) jimjams (1) jimmy nelson (1) joe black (1) john kenn mortensen (1) joshua hoffine (1) Juha Arvid Helminen (1) julien martinez (1) kalis (1) kalligráfia (2) kamedis (2) karácsony (5) karbonoir (1) karcos (1) Katarzyna Konieczka (1) kate moss (1) katonadolog (8) KatVonD (4) katy perry (1) kazuhiro hori (1) kenzo (1) képzőművészet (102) kert (23) kevecosmetics (1) kézápolás (3) khamitova (1) kiállítás (31) kidexpo (1) killstar (5) klecksography (2) klekszográfia (1) kneipp (1) kollagén (1) koncept (1) kónyamelinda (1) könyvajánló (29) koreaiszépségápolás (3) körömfestés (12) koromgyerek (1) kreinbacher (1) kristenhair (2) kristmort (1) kris kuksi (1) lábápolás (1) lady gaga (5) LAGirl (1) lakasparfum (1) lakberendezés (17) lancaster (3) langhaarmadchen (1) last rites gallery (3) la beau macabre (1) lebanon hanover (1) lego (2) lenor (3) lepetitmarseillais (1) le beau macabre (4) liam sparkes (1) lierac (1) lillafufavi (1) lionel messi (1) lip service (1) loreal (2) lostandfound (5) louise thomas (1) lovecraft (1) lucja lange (2) luke chueh (1) lush (62) MAC (34) macabre gadgets (1) madárhatározó (1) madeline pool (1) magyarmadártaniegyesület (1) magyar méz manufaktúra (2) mahlimae (1) make (1) make up (79) malgorzata dudek (1) mango (1) manicpanic (2) manna (5) Marcin Tyszka (2) marionnaud (8) márkusdóra (1) mars (1) maszk (1) maurizio di iorio (1) mavex (1) maxfactor (7) maybelline (1) mccormack (1) medicine (2) messelia (1) méz (3) michaelkors (1) michael hutter (1) mikrobiom (1) mimö (1) miss sporty (2) mixa (1) mondocon (7) monstror (1) moschino (1) mr finch (1) mugler (1) myrna moonstruck (1) nagash (3) nailympia (1) napozás (13) narcisorodriguez (1) natúrkozmetikum (7) naturol (1) neogence (1) nespresso (15) nestlé (1) neutrogena (2) new yorker (3) nick cave (2) nina röder (1) nine inch nails (1) nivea (1) noahscalin (2) notino (7) novák tünde (5) nubu (1) nuit (3) nuxe (4) nyereményjáték (4) Oleg Oprisco (1) olvass! (31) opi (1) organicforce (1) oriflame (1) ORMEDIC (1) palmers (1) palmolive (1) pandanutrition (1) parfüm (34) parkkiadó (1) paul booth (1) paweltotoroadamiec (1) pedigree (4) Pentti Sammallahti (1) petmedbydrkelen (1) philip riches (1) phyto (1) pibu (1) pigmentfoltok (1) pipere gönc (660) police (2) polifarbe (2) primacbd (1) procter&gamble (10) program (1) prom (2) promóció (312) pszichológia (4) queenofdarkness (2) recept (23) redchocholate (1) revalid (1) revitalash (1) revolution (1) revox (3) revox plex (1) revuele (1) rimmel (7) rimmel neffati (1) rodarte (1) rod luff (1) rossetti (3) rossmann (3) rowenta (1) royalclinics (10) s.oliver (1) sajtóközlemény (1) sally hansen (8) sándor nagy tünde (1) sandro miller (1) sanne de wilde (1) sante (1) santiago caruso (1) sarah wright (1) schüssler (1) secretkey (1) semmi különös (83) seth casteel (2) shea (1) shigeru joshida (1) shiseido (6) simon zsófi (1) sisley (1) sistersoftheblackmoon (1) skagen (1) skechers (1) skintra (3) skulladay (5) smink (14) sonya flu (1) sothys (2) sovrin (1) stacey baker (1) stargazer (1) star wars (6) steven klein (1) stop ttip (1) street art (4) street commando (1) szappanvarazs (1) szemkörnyékápolás (3) szépségápolás (14) szobrászat (1) szuharevszki (1) szürrealizmus (1) takácsmáté (1) tangleteezer (1) természet (2) természetfotó (2) terredhermes (1) teszt (27) tetoválás (15) thesolution (1) the filigree (1) thisisredy (1) thomasdevaux (1) thombrowne (2) tom ford (1) torvenius (1) trendhim (1) trndprojekt (1) uriage (8) utazás (2) vagheggi (2) valentino (1) Valeria Chorozidi (2) varga herbal (1) veet (1) vegán (1) verawang (1) veres máté (1) versace (1) vinylux (1) virágbéke (3) vizuál&kult (10) vizuál kult (281) walter schels (1) wang (1) waso (1) wave gothic treffen (1) webshop (10) weleda (4) witkin (1) womensecret (1) worldpressphoto (3) yamato (2) yamuna (12) yaya (1) yogitea (1) yonipanties (1) yvesrocher (7) zadig (1) zadig&voltaire (1) zara (1) zawadzki (1) zene (20) zenzero (2) ziaja (5) ZO® SKIN HEALTH (1)

Külső feed

Houston we have a problem

süti beállítások módosítása