Júniusban nyílt meg a Start-Up c. kiállítás New Yorkban, ahol Evan Desmond Yee, a 24 éves multimédia-müvész munkáit tekinthette meg a közönség - most mindezt stílszerűen egy mobilappokban utazó startup, a Fueled egyébként is roppant kreatívan és otthonosan berendezett irodájába költöztette a művész. Tette mindezt úgy, hogy a kiállítási tárgyak egy részének közvetlen közelében , némileg ironikusan egy komplett tech-csapat dolgozik, egy tárgyalót pedig konkrétan Apple-store-nak álcázott.
A "szaküzlet" árucikkei azonban eltérnek a megszokottól: van itt pl. #NoFilter névre hallgató fémszemüveg, a népszerű Ray Banekre emlékeztető designnal, Kaleidogram Pendant, mely egy hordható kaleidoszkóp, melyet a telefon kamerájával lehet használni és vannak iPhone fosszíliák is töbek között.
A művész elmondása szerint a kiállítást Huxley Szép új világa és Vonnegut Gépzongorája inspirálta, és az egyes alkotások létrehozásához alaposan elmélyedt az új technológiák, a hozzájuk kapcsolódó trendek és különböző buta appok világában.
Evan szerint a #PinwheelofDeath pl. a várakozásról és arról szól, hogyan és mire várunk. A kiállítás során a látogatók magukhoz vehetnek néhány a várakozást szimbolizáló időkereket ábrázoló matricát, és Evan reményei szerint felragasztgatják majd oda, ahol várniuk kell (és természetesen e fotókat a közösségi oldalakon #pinwheelofdeath hashtaggel ellátva posztolják is).
Az App App nevet viselő kiállítási darab "valami digitálisat", egy applikációt ábrázol. Nehéz, aluminiumból készült, tükörfényes, lekerekített szélű négyzetes formában öltött testet, de tulajdonképpen semmit sem csinál. Megvan a ténylegesen digitális párja is, ami egy olyan app, ami csak egy ikon, mindenféle színben letölthető, de semmi funkciója nincs.
Fotó: Alex Brook Lynn
Nocuous Rift
Fotó: Alex Brook Lynn
A kiállításnak otthont adó, appjaival többszörösen díjnyertes Fueled Collective "startupos", kreatív irodáját egyébként a Home Polish tervezte. A cég egyébként is mobilappok készítésében utazik, nagy ötlet volt részükről a Yee-vel való együttműködés.
Hasonló tematikájú kiállításról egyébként írtunk korábban (Capa Központ - Kép és képtelenség) is, ha az tetszett, akkor mindenbizonnyal a Trafó YOUNIVERSE PROJECT: A szavak súlya | MindKick c.ingyenes programja is érdekelni fog.
A Capa Központ 2014 őszén megrendezett Kép és Képtelenség c. kiállításán debütált Szavak Súlya c. interaktív művészeti installáció/kísérlet/performansz során két résztvevő virtuális valóság szemüvegek és agyszenzorok segítségével egy újszerű, természetében digitális, szociális szituációba helyezve reagál egymás érzelmi és tudati rezdüléseire. A virtuális valóság szimulátorban egy hatalmas szikla lebeg a résztvevő feje fölött. Ez a virtuális szikla valójában az agyszenzoros felhasználó pillanatnyi tudati állapotát reprezentálja. A két ember között a kommunikáció korlátozott. Az Oculus Rift viselőjének az a feladata, hogy elkerülje a szikla becsapódását saját “fején”. Ezt úgy tudja elérni, hogy valahogy befolyásolja az agyszenzoros felhasználó tudatállapotát. Ha az agyszenzoros egy vidám, relaxált, nyitott állapotban van, a virtuális szikla egy csillogó szappanbuborékká válik. Ha viszont az agyszenzoros ideges vagy feszült lesz, a szikla becsapódik és a játéknak a vége. A feladat: elkerülni a szikla lezuhanását.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.