2016. november 25. és december 7. között a Lush csatlakozik az Access Now szervezet #KeepItOn világkampányának következő szakaszához, hogy egyesült erővel küzdjenek az államilag elrendelt internetkorlátozások ellen.
A #KeepItOn kampány a fekete pénteken, ma indul és a www.lush.hu oldalon fut világszerte 40 országban, ahol a Lush munkatársai és a helyi aktivista partnerek elmondják a vásárlóknak, hogyan befolyásolhatják a digitális jogok mindannyiunk életét. Mindenkit felszólítanak, hogy csatlakozzon a jogokért folytatott küzdelemhez és írja alá a www.accessnow.org/keepiton oldalon található petíciót, mely arra kéri a világ vezetőit, hogy tartsák fenn az internetelérést.
A petíciókat a kampány utolsó napján (december 7-én) adják át a kormányzati vezetőknek az Internet Governance Forum (IGF 2016) konferencián Mexikóban, Guadalajarában, ahol az ENSZ küldöttei összegyűlnek, hogy megvitassák a nyílt internet jövőjét. Az eseményre több mint 3000 résztvevő érkezik a világ minden részéről, így ez a legjobb alkalom, hogy felszólítsuk a vezetőket: tiltakozzanak az internet lekapcsolása ellen.
FÜRDŐ A SZABADSÁGÉRT
Az Error 404 egy fürdőbomba, mellyel a Lush az internet korlátozása ellen harcol. Az ára 1.590,- Ft, és a Lush boltokban, valamint a webáruházban kapható a fekete péntektől (2016. november 25-től) kezdődően.
A #KeepItOn kampány célja, hogy ennek a limitált kiadású terméknek a teljes profitját összegyűjtve 250 000 fontot juttasson egy Digitális Alapnak, mely a #KeepItOn kampányt támogatja a világ minden részén. Az alap az Access Now szervezethez kerül, és az internet ingyenességéért, szabadságáért és biztonságáért harcoló helyi aktivistákat felkérjük, hogy igényeljenek anyagi támogatást munkájukhoz.
ÉS AMIVEL MÉG VOLT: ÜNNEPI HANGULATÚ WORKSHOP, AVAGY HOGYAN KÉSZÜLNEK A LUSH TERMÉKEK?
Ugyan teljesen más téma, de Lush, és már jó ideje adós voltam egy rövid beszámolóval: még valamikor november elején egy jó hangulatú workshopon vettem részt, ahol a karácsonyi mesés-csodás újdonságok mellett SK készíthettem fürdőbombákat és pl. arctisztítót is. Nem voltunk persze teljesen magunkra hagyva, egy sereg mosolygós Lush kolléga vezényelte az akciónkat. Erre szükség is volt, mert azért születtek érdekes megoldások:
Az eredeti Butterbear jobbra, balra pedig a kis ♥ She-szörnyszülött ♥.
A pontos összetevőket és a recepteket azért nem árulták el persze - nem mintha sokra mennék velük (tekintettel a fentiekre, max. Halloweenkor rughatnék tényleg labdába). Mindenesetre a hangulat szuper volt, és mindenki kedvére kotyvaszthatott, alkothatott, a végén pedig ki mit főzött, illatcsíkott maga után húzva vihette, és megehette otthon.
Az egésznek persze az volt a lényege (öööö, azt hiszem legalábbis :)), hogy résztvevőként is tapasztaljuk: a Lush gyárakban minden termék kézzel készül (olyasmi negatív formákat használnak egyesével, mint amiket gipszkiöntéshez szokás), odafigyeléssel, friss összetevőkkel, környezetkímélő csomagolással (azt pl. tudod, hogy, ha visszaviszel 5 fekete Lush műanyagtégelyt az üzletbe, kapsz valamit érte teljesen free? Most, ha jól tudom, friss arcpakolás a tét!).
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.