Elképesztő mellényúlás vagy szimplán érzéketlen trollság? Létezik az, hogy ennyire felszínessé tehet egy, a műfajában egyébként nívós lapot a hirdetőknek való alárendeltség?
A spanyol Glamour magazinban jelenet meg (egyébként 2017-ben még, csak most kelt szárnyra az ügy) ugyanis a nálunk talán kevésbé ismert amerikai költőnő, Sylvia Plath inspirálta editorial - bal alsó sarokban egy fenszi pink sütővel.
A tragikus sorsú írónő életéről Gwyneth Paltrow-val a címszerepben film is készült (Sylvia, 2003), nyilván ez, mintsem az Üvegbúra c. regény vagy az Apu, esetleg a Lady Lazarus inspirálhatta a szerkesztőt, amikor a kockás kabátot a lapostalpú cipő mellé rakta, de az biztos, hogy valaki tisztában volt azzal, hogy Plath 1963. egyik februári napján a szomszéd szobában alvó gyerekeknek uzsonnát csomagolt, a konyhaajtó réseit nedves ruhákkal betömte, és a sütőbe téve fejét megnyitotta a gázt.Biztosan szükség van női hősökre és ideálokra egy divatmagazinban is, és menő volt fél éven keresztül Frida-összeállításokat készíteni, ha divatról, ha lakberendezésről volt szó, de nekem speciel nem jutna eszembe Plath outfitet lehozni egy magazinben (olvasólistát inkább). Ez nem más, mint Plath emlékének nettó meggyalázása.
Hihetetlenül troll húzás volt a költőnő öngyilkosságával reklámozni egy rózsaszín sütőt, na. Egyébként nem ez az első eset, hogy a sajtó elbagatelizálta az öngyilkosság témáját: a Vice is publikált egy olyan témájú fotósorozatot (divat) melyeket híres költőnők, írónők öngyilkossága "inspirált"(stylist: Annette Lamothe-Ramos, fotók: Annabel Mehran).
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.