Márciusban állt neki a 3. album anyagának a sötét szintipop farvizén evező Black Nail Cabaret, és néhány napja az új album előszeleként már meg is jelent a We like to suffer c. 5 számos single. Az eredetileg bőven B oldalasnak, sőt egyenesen Karády feldolgozásnak induló címadó nóta, a We like to Suffer pedig alapos gyanú szerint hamarosan az alternatív slágerlisták élvonalában végzi majd.
Kezdd el hallgatni, és amíg lemegy a szám, egy kattints egy kis pletyiért.
Mi minden történt március óta?
Talán már olvastatok a BNC Facebook oldalán arról, hogy Zsófi kiszállt a zenekarból. Igazából szimplán arról van szó, hogy Szofi lezárta a BNC-s korszakot, ő a továbbiakban az experimentálisabb, gitárosabb zenék felé veszi az irányt. Helyét Árvai Krisztián vette át, aki eddig főként producerként, dalszerzőként és hangmérnökként vett részt részt a banda és persze Emke életében. A lányok barátságban váltak el egymástól, reméljük, Zsófi tevékenykedéséről is beszámolhatunk hamarosan.
Karády helyett: We like to suffer
A filmzenének is beillő We like to Suffer egy igazi, zenei sallangoktól mentes, érett BNC dal lett. Eredetileg egy Karády feldolgozásnak indult - legalábbis a zene -, de sajnos nem kapták meg rá az engedélyt a jogörökös cégtől. Végülis a zene és egy újonnan írt dalszöveg gyümölcsöző egymásratalálásából egy vadonatúj dal született. Imádom.
A szöveget a londonban élő pár mikrokörnyezet-beli élmény inspirálta, és bár sokan asszociálhatnaka migrációra, igazából - akárcsak a (The Critical Cult of) Dora c. szám - egy közeli ismerősükről szól. Ahogy Emke fogalmaz:
"Különbözőek vagyunk, és nem láthatunk be a függöny mögé, hogy mi zajlik mások életében, hogy kínlódtak, hogy eljussanak valahova, illetve most milyen a helyzetük. Nem számít hol vagyunk, megteremtjük ugyanazokat a körülményeket, mint máshol; a tragédiánk követni fog, ahogy a depressziónk vagy rossz szokásaink is."
A fekete-fehér klipet Vágó Bianka rendezte: az orwelli épületek közt bolyongó akármelyikünklehetne
A single
A single 5 számot tartalmaz, ebből 4 a We like to suffer és annak remixei . A depeses, partiképes minimál wave mixet a DSX készítette, ami a Haujobból ismert Dejan Samardzic saját projektje. A bulizós Boredom remix az, ami a melankolikus hangvégtelű We transfernek megadja az a hamisítatlan Black Nail Cabaret hangulatot, amit a koncerteken már megszokhattunk. Emke elmondása szerint a CrackDown dán duo egyébként pont ilyen céllal készítette Yazzoo szerűen énekközpontosítottá és dallamossá, végül a Celldöd remix egy szintén meglehetősen minimál, bólogatósabb változat. Amolyan búcsúdalként a borongós Descent zárja az anyagot, erre a számra az alapokat még Szofi szerezte anno domini.
A folytatás
A nagylemez várhatóan decemberben jön majd ki, ekkor várható hazai és német ill. angliai lemezbemutató koncert is. A zenekar decemberben az ElectriXmas svéd fesztiválon is fellép.
Itt tudjátok meghallgatni az összes számot, és várom kommentjeiteket, melyik a kedvencetek!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.