Sajnálatos módon minden ötödik tinédzser szenved zaklatástól: kampány indul az iskolai bántalmazás megelőzéséért a H&S és a Hintalovon Alapítvány együttműködésében.
A szeptemberi tanévkezdést a szülők többsége alig várja, a gyermekek talán kevésbé, az iskolai zaklatást elszenvedők számára pedig ez egy kifejezetten nagy stresszel járó időszak.
Minden ötödik tinédzser iskolai zaklatás áldozata
Minden ötödik tinédzser iskolai zaklatás áldozata – derül ki a P&G által kezdeményezett, 2020-ban végzett nemzetközi tanulmányból. Eszerint a korpával küzdő tinédzserek kétszer nagyobb valószínűséggel válnak célponttá a közösségekben. Arról is beszámoltak, hogy a korpásodás szorongást, gátlásokat és stresszt vált ki belőlük, valamint hatással van a baráti kapcsolataikra és az önértékelésükre is. Emellett olyan tevékenységektől is visszahúzódnak, amit egyébként szívesen végeznének. A korpásodás ugyanakkor egy teljesen normális bőrállapot, amely minden második embert érint, és kezelhető is; mégis, mint sok más dolog, a tévhitek és a megbélyegzés miatt zaklatás forrásává válhat. Az iskolai környezetben történő zaklatás pedig egész életen át tartó hatással lehet a mentális egészségre.
Head&Shoulders x Hintalovon Alapítvány: #nemfélvállról kampány
A Head&Shoulders idén összefogott a Hintalovon Alapítvány NEMECSEK programjával az iskolai bántalmazás megelőzése érdekében. A márka a tavaszi első sikeres program eredményeként közel 2,5 millió forintot adományozott az Alapítványnak, szeptemberben pedig elindítja #nemfélvállról kampányát, melynek keretében további 6 millió forinttal segíti a Hintalovon Alapítvány munkáját.
A #nemfélvállról kampány részletei itt találhatók:
https://www.everydayme.hu/hs-adomany >>
A bántalmazás nyomot hagy egy életen át
Hisszük, hogy az iskolai zaklatás és bántalmazás elleni küzdelem rendkívül fontos a gyermekek és környezetük jóllétének megteremtéséhez. Bízunk benne, hogy új programunkkal hasznos támogatást tudunk nyújtani a Hintalovon Alapítványnak, és saját erőforrásainkat és csatornáinkat is a megbélyegzés leküzdésére, valamint az oktatás, a tudatosság és a társadalom változásának ösztönzésére szeretnénk használni. – mondja Helene Graffner, a Head&Shoulders európai kommunikációs igazgatója.
Stáhly Kata, a NEMECSEK Program szakmai vezetője állítja, hogy az iskolai bullying, vagyis bántalmazás komoly gond, amely akár hosszútávon is befolyásolhatja, vagy meghatározhatja egy gyermek életét. Sokszor úgy tűnhet, hogy a bullying csak néhány gyermek problémája, de valójában ilyen esetekben az egész közösség sérülhet. A felismerést és kezelést nagyban nehezíti, hogy ugyan az iskolában a szemünk előtt történik, sokszor mégsem látjuk. Az Hintalovon Alapítvány NEMECSEK Programjának fókuszában a megelőzés áll. Nagyon sokat tehetünk az iskolai bántalmazás ellen, különösen akkor, ha megerősítjük az iskolai közösséget abban, hogy az iskolai bántalmazás soha nem egy-két gyerek problémája, hanem az egész közösség ügye, hiszen mindenkire hatással van.
Programunk a különböző gyerekekkel foglalkozó szervezetek - például óvodák, iskolák, sportegyesületek - biztonságos működését segíti. Egyrészt támogatást nyújtunk az adott intézménynek a saját gyerekvédelmi útmutatója elkészítésében, másrészt képzéseket, tréningeket, workshopokat tartunk a gyerekeket körülvevő felnőtteknek, hogy felkészültebbek és kompetensebbek legyenek a bántalmazás témakörében. Emellett rendszeresen készítünk online segédanyagokat, plakátokat, e-mail-kurzusokat a pedagógusoknak és a szülőknek.” – nyilatkozza Vásárhelyi-Kiss Barbara, a NEMECSEK Program kommunikációs- és projektvezetője.
A Head & Shoulders nagyszabású kampányának köszönhetően lehetőségünk nyílik arra, hogy felhívjuk a figyelmet a bántalmazás megelőzésének fontosságára. Ezáltal még több szülőt, szakembert érhetünk el ebben az igazán fontos témában. Ráadásul az adománynak köszönhetően ezeket az anyagokat és képzéseink egy részét ingyenesen elérhetővé tesszük majd az érdeklődők számára.
A Procter & Gamble-ről
A P&G világszerte kb. ötmilliárd embert ér el a termékeivel. A vállalat rendkívül erős portfoliót épített ki megbízható, minőségi, piacvezető márkáiból, amelyek között megtalálható az Always®, az Ambi Pur®, az Ariel®, a Bounty®, a blend-a-med®, a Jar®, a Febreze®, a Fusion®, a Gillette®, a Head & Shoulders®, a Lenor®, a Mach3®, az Olay®, az Oral-B®, a Pampers®, a Pantene®, az SK-II®, a Tide®, a Vicks®, a Wella® és a Whisper®. A P&G vállalatcsoport világszerte mintegy 70 országban működik. További információk: https://hu.pg.com/
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.